Radikal Panda

Versus Kitap’tan çıkan, redaksiyonunu benim yaptığım Stephen Jay Gould’un kitabı Pandanın Başparmağı’nın, yine benim yazdığım incelemesi Radikal Kitap’ta “Kaç parmaklıdır ki panda?” başlığıyla yayınlanmış, ilginize. Unutmuşum da üzerinize afiyet. İlk paragrafı buraya alıntılayım gerisini artık Radikal Kitap’tan okursunuz.

Versus Kitap’tan çıkan, redaksiyonunu benim yaptığım Stephen Jay Gould’un kitabı Pandanın Başparmağı‘nın, yine benim yazdığım incelemesi Radikal Kitap’ta “Kaç parmaklıdır ki panda?” başlığıyla yayınlanmış, ilginize. Unutmuşum da üzerinize afiyet.

İlk paragrafı buraya alıntılayım gerisini Radikal Kitap‘tan okursunuz, artık

Pandanın Başparmağı, Stephen Jay Gould’un ‘Doğa Tarihi Üzerine Düşünceler’ altbaşlığıyla yayımlanan ikinci kitabı. ‘Doğa Tarihi Üzerine Düşünceler’ serisi, Gould’un Natural History dergisindeki köşesinde yayımlanan denemelerinin seçkilerinden oluşuyor. TÜBİTAK tarafından yayımlanan ve popüler bilim okurları tarafından iyi bilinen Darwin ve Sonrası, bu serinin, ilk ve bugüne değin Türkçeye kazandırılmış tek kitabıydı. Pandanın Başparmağı’yla birlikte, uzun süren bu duraklama dönemi artık sona erdi diyebiliriz.”

Pek ilgi çekici bir başlangıç değil kabul, ama geri kalanında ilginizi çekecek birşeyler bulursunuz diye umuyorum.

Yazı hakkında yorumlarınızı buraya bekliyorum. İyi okumalar.

Bağlantı beni yazının tamamına götür.

Yazar: Murat Gülsacan

Ex-biology, current philosopy student. Philosophy of Science, Philosophy of Biology, Darwinism and Creationism, Science and Religion, Science and Technology Studies

“Radikal Panda” için 4 yorum

  1. Kitabı keyifle okuduk. Ancak küçük bir de eleştirimiz olacak. Kitabın sonunda dizin yok. Bu da başvuru kaynağı olarak kullanılmasını son derece güçleştiriyor. Gelecek baskılar için hatırlatalım dedik.

    Biz Gould’u seviyoruz. Popüler bilim yazarı olarak Türiyeli okurun Evrim teorisiyle daha yakından tanışmasında katkısı büyük. Gould’un eserlerini Türkçeye kazandıranları da çok seviyoruz. Başta çevirmen Ülkün Tansel olmak üzere tüm emeği geçenlere tekrar teşekkürler.

Yorum bırakın

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.